Ohjeita uusille judon harrastajille

26.6.2019

Tervetuloa Judoseura Sakuraan harrastamaan judoa! Tähän on koottu muutamia asioita, jotka aloittelijan on hyvä tietää:

Ryhmät:

Harjoituspaikka ja -ajat:

• Kaikki ryhmät harjoittelevat Kuopion Liikunta ja Kamppailukeskuksen tiloissa osoitteessa Väliköntie 4.
  • Ryhmien harjoitusajat löydät tästä linkistä.
  • Liikkeen tiloissa on kuusi tatamilohkoa  Tataminumerot on merkitty seiniin tai verhoihin. Salilla harjoittelee useita eri budolajeja, ja sali on yksi Kuopion ahkerimmin käytetyistä urheilutiloista.

Eka treenit & dojokäytös

• Ilmoittautumiset: Muksujudon ryhmään ilmoittaudutaan sähköisesti täyttämällä ilmoittautumislomake. Muihin ryhmiin ei tarvitse ilmoittautua etukäteen. Sen kun vain tullaan suoraan tatamille.  Jäsenhakemus tehdään liittymällä seuraan Suomisportin kautta, ohjeet täältä,muutaman ensimmäisen viikon aikana. Kaikissa ryhmissä voi siis kokeilla muutaman harjoituskerran ajan tuntuuko laji omalta, ennen kuin littyy seuraan maksamalla jäsenyyden.
  • Ensimmäisiin harjoituksiin tullaan verkkarihousuissa ja t-paidassa.  Verkkari-t-paita-asustuksessa treenataan ensimmäisten harjoitusten ajan. Suosittelemme kuitenkin puvun hankkimaan mahdollisimman ripeästi.    Matsurun pukujen hintoja voi tarkastella tästä linkistä.  (Aloittelijoille suositeltava pukuvalinta on Standard-malli, hinta koon mukaan 50-75 €)
  • Ota harjoituksiin mukaan myös pikkupyyhe ja sisätossut.  Ulkokengät jätetään eteisen kenkätelineisiin.  Pukuhuoneessa pestään ja kuivataan jalat.  Sisätossuilla kävellään tatamin laidalle.  Tatamilla ollaan avojaloin.  Muita dojokäytössääntöjä löytyy tästä linkistä

Hinnoista:

• Hinnasto
  • Kevätkauden 2020 jäsenmaksu päätetään Sakuran vuosikokouksessa syksyllä 2019 (tällä hetkellä hinta n 150 €).
  • Vyökoemaksut: keltainen-sininen: 28 €. Vyön hinta on 8 €.

Muuta:

• Seuran tärkein tiedotuskanava ovat nämä sivut (www.judoseurasakura.fi)  Täältä löytyy aina ajantasaisin tieto harjoitusajoista, harjoitusohjelman mahdollisista muutoksista, jne...

• Seuraa säännöllisesti kotisivujamme ja tapahtumakalenteriamme niin tiedät mitä seurassa tapahtuu.

• Ryhmien vastuuvetäjien yhteystiedot löytyvät Vetäjät-sivulta. Ole aina ensisijaisesti yhteydessä ryhmän vastuuohjaajaan jos jotain kysyttävää ilmenee.

Nähdään tatamilla!