Sakuran danit

Sakuran ensimmäinen mustavöinen judoka on Wolfgang Dhuy.  Hän sai shodanin vuonna 1961 Australian Melbournessa.  Sakuraan Dhuy liittyi jo seuratoiminnan alkuvaiheessa Max Jensenin innostamana vuonna 1967. Seuraava dan-asteinen judoka liittyi Sakuraan syksyllä 1971, kun Mauri Viholainen saapui Kuopioon.  Ensimmäisen asteen mustavöinen judoka Timo Harju liittyi Sakuraan vuonna 1973.  Sakuran ensimmäisiä mustia vöitä oli myös  Ilpo Nykänen, joka toimi seuran puheenjohtajana vuosina 1975-1980. Vähitellen myös Sakurassa judouransa aloittaneet etenivät mustan vyön tasolle.  Näitä olivat monien jäljempänä mainittujen lisäksi Osmo Koivula, Esko Mertanen, Kirsi Honkalampi ja Jarmo Koponen.  Mainetta Sakuralle toi myös Susan Koivu, 2. dan., joka vuonna 2000 voitti sekä Suomen mestaruuden että Finnish Judo Openin Sakuran väreissä.  Myös Kairon maailmanmestaruuskilpailuissa 2005 tuomarina toiminut Kari Neuvonen 6. dan on entisiä Sakuran daneja.

Sakuran nykyiset mustavöiset judokat:

5. DAN

Taisto Kuusela

Marko Savolainen

Mikko Saarinen

HUOM! Listasta puuttuu useita nimiä. Puuttuvia tietoja voi lähettää ota yhteyttä lomakkeella.